CAO mbo stilzwijgend verlengd
CAO mbo stilzwijgend verlengd
Op 1 juni 2024 hebben wij een CAO afgesloten met een looptijd tot en met 31 december 2024. Omdat in het najaar de mbo carrousel georganiseerd werd en de input die tijdens de bijeenkomsten werd opgehaald, gebruikt gaat worden bij de CAO onderhandelingen, is er besloten om de CAO stilzwijgend te verlengen met een half jaar. Dit zorgt ervoor dat er tijd is om inhoudelijke gesprekken te voeren over een nieuw CAO. Alle rechten voor het mbo personeel blijven doorlopen voor de duur van de huidige CAO-overeenkomst.
In december hebben de leden van BO een enquête kunnen invullen.
We hadden een hoge respons op onze enquête. Hier zijn wij blij mee. Uit de enquête blijkt dat voor onze leden doorstroom docentfuncties, werkdruk, begeleiding startende docenten en de cao verschillen OP en OBP belangrijke thema’s zijn. Dit zijn dan ook punten die wij meegenomen hebben in onze inzetbrief.
In februari zullen de inhoudelijke gesprekken gaan starten. Wij hopen dat we in juni een nieuw CAO kunnen afsluiten.
Gerelateerde berichten
-
Onderhandelaarsresultaat cao mbo 2025
Cao mbo 2025 akkoord
De werkgeversorganisatie MBO Raad enerzijds en de vakorganisaties Algemene Onderwijsbond, FNV Overheid, de FvOv en CNV hebben op 4 juli 2025 een onderhandelaarsresultaat gesloten over de arbeidsvoorwaarden voor de sector mbo. Er is dus weer een cao mbo vanaf 1 augustus 2025. Hieronder lees je meer over de afspraken die voor de cao zijn gemaakt:
Onderhandelaarsresultaat cao mbo 2025
-
Actie 10 juni in Amsterdam wordt verplaatst
De treinstakingen van aanstaande dinsdag zijn uitgebreid van Zuid-Holland naar de hele randstad, de NS heeft daarop besloten alle treinen te annuleren. Omdat er geen treinen rijden, is een centraal actiemoment niet langer mogelijk.
Actie 10 juni in Amsterdam wordt verplaatst
-
Stakingsactie 10 juni: locatie gewijzigd naar Dam Amsterdam
10 juni, Dam Amsterdam – programma vanaf 12.00 uur
Eerder riepen we op om naar de staking op 10 juni op het Malieveld te komen. Inmiddels hebben de bonden voor NS-personeel aangekondigd om die dag in het westen van het land te staken, wat maakt dat Den Haag met het OV waarschijnlijk slecht bereikbaar is.
Stakingsactie 10 juni: locatie gewijzigd naar Dam Amsterdam