Actie 10 juni in Amsterdam wordt verplaatst
Actie 10 juni in Amsterdam wordt verplaatst
De treinstakingen van aanstaande dinsdag zijn uitgebreid van Zuid-Holland naar de hele randstad, de NS heeft daarop besloten alle treinen te annuleren. Omdat er geen treinen rijden, is een centraal actiemoment niet langer mogelijk.
De coalitie (Fvov/BO, FNV, WOinActie, AOb, LSVb en 0.7) heeft daarom besloten dat we onze actie in Amsterdam helaas moeten verplaatsen.
We komen met een nieuwe actie, na de zomer, dichter op de verkiezingen.
Staken doet pijn, dat hoort erbij. Dit keer bij ons. Wij staan natuurlijk pal achter het stakingsrecht en willen onze solidariteit uitspreken naar de treinstakers.
Hoewel we het centraal actiemoment in Amsterdam annuleren, betekent het niet dat je niet mag staken. De bonden herroepen de staking niet. Je hebt op dinsdag alsnog het recht dit uit te oefenen.
Gerelateerde berichten
-
Onderhandelaarsresultaat cao mbo 2025
Cao mbo 2025 akkoord
De werkgeversorganisatie MBO Raad enerzijds en de vakorganisaties Algemene Onderwijsbond, FNV Overheid, de FvOv en CNV hebben op 4 juli 2025 een onderhandelaarsresultaat gesloten over de arbeidsvoorwaarden voor de sector mbo. Er is dus weer een cao mbo vanaf 1 augustus 2025. Hieronder lees je meer over de afspraken die voor de cao zijn gemaakt:
Onderhandelaarsresultaat cao mbo 2025
-
Stakingsactie 10 juni: locatie gewijzigd naar Dam Amsterdam
10 juni, Dam Amsterdam – programma vanaf 12.00 uur
Eerder riepen we op om naar de staking op 10 juni op het Malieveld te komen. Inmiddels hebben de bonden voor NS-personeel aangekondigd om die dag in het westen van het land te staken, wat maakt dat Den Haag met het OV waarschijnlijk slecht bereikbaar is.
Stakingsactie 10 juni: locatie gewijzigd naar Dam Amsterdam
-
Arbeidsparticipatie onder Nederlandse jongeren hoog
Arbeidsparticipatie onder Nederlandse jongeren hoog